Reparaties

RMA aanvragen

Wij staan klaar, ook bij problemen.

Hoewel onze producten allemaal van uitmuntende kwaliteit zijn, kan er natuurlijk altijd iets misgaan. Full AVL heeft een eigen technische dienst die reparaties voor je kan uitvoeren. Wij repareren alleen producten die door ons zijn geleverd. Bij sommige producten van een lage aanschafwaarde of hoge leeftijd kan het zijn dat repareren niet mogelijk is, of wordt afgeraden. In dat geval ontvang je van ons natuurlijk een goed advies over de beste oplossing.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en het proces gestroomlijnd te laten verlopen hebben we de volgende afspraken en reparatieprocedure:

Aanmelden en verzenden:

  • Meld je reparatie aan via het formulier op deze pagina.
  • Reparaties worden door Full AVL bevestigd met een RMA-nummer.
  • Het product dient op eigen kosten en verantwoordelijkheid, voorzien van een RMA-nummer bij ons magazijn afgeleverd te worden.
  • Reparaties dienen altijd in een deugdelijke en geschikte verpakking voor verzending te worden aangeboden. Indien er geen geschikte verpakking is, zullen de werkelijke kosten voor het verpakken van de retourzending in rekening worden gebracht.

We zijn graag duidelijk over de kosten:

  • Voor een reparatie die buiten de garantieperiode valt, wordt een starttarief van € 50,- in rekening gebracht, inclusief het eerste halfuur arbeid van onze service engineer. Extra tijd wordt in rekening gebracht tegen een tarief van € 25,- per kwartier.
  • Een prijsopgave wordt verstrekt als de reparatiekosten 30% van de bruto productprijs overschrijden, of als de kosten hoger zijn dan € 250,-. Bij lagere kosten wordt de reparatie uitgevoerd zonder overleg, maar met financiële verplichting.
  • Voor het retourneren van reparaties worden de werkelijke verzendkosten in rekening gebracht: € 9,- voor een colli-zending en €45,- voor een palletzending (bijvoorbeeld voor zware, volumineuze of kwetsbare apparatuur).
  • Garantie-reparaties verzorgt Full AVL kosteloos inclusief de retourzending binnen Nederland.
  • Na uitvoering van een reparatie bieden wij 6 maanden garantie bij een identiek defect.
  • Als reparatie niet mogelijk is, bieden wij in sommige gevallen een vervangend product aan tegen speciale voorwaarden.
  • Alle genoemde bedragen en prijsopgaven zijn netto exclusief BTW.